Kilka uwag na początek - prosimy o nadsyłanie propozycji rozszerzających/ulepszających ten opis.
Gdy mamy spotkanie hybrydowe na dużej sali z nagłośnieniem i projektorem, gdzie mamy uczestników na sali oraz część uczestników zdalnych potrzebne jest
specjalne połączenie sprzętu, np.
▢ osobna kamera internetowa USB na statywie pokazująca uczestników na sali;
▢ mikrofony i mikser, w którym sumę sygnału z tych mikrofonów można podać do wejścia audio w komputerze z aplikacją Teams;
▢ nagłośnienie, które podaje na głośniki z sali a) sygnał z mikrofonów, b) sygnał z wyjścia audio komputera (np. wyjścia audio w gnieździe HDMI) - pamiętajmy, że w sygnale b) procesor dźwięku w Teams wytłumi sygnał z mikrofonów.
▢ Można też rozważać dodatkowy komputer moderatora spotkania, do osobnego kontaktu z użytkownikami zdalnymi, ale także do włączania aktualnej prezentacji, dzięki czemu uczestnicy na sali jak i zdalni mogą mieć ten sam obraz.
▢ Przy dużej sali warto przewidzieć osoby do podawania mikrofonów uczestnikom zadającym pytania z sali.
Przed spotkaniem moderator sprawdza, że:
▢ Udaje się przełączyć uczestnika zdalnego jako prezentującego (jeśli będą zdalne prezentacje).
▢ Udaje się wyciszać mikrofony uczestników zdalnych.
▢ Udaje się błyskawicznie wyłączyć mikrofony wszystkich uczestników zdalnych (na wypadek sytuacji awaryjnej).